Mobile loading Meubelkamp
🚚 LET OP! Vanwege de mega-uitverkoop kan je bestelling voor bepaalde regio's een vertraging oplopen. Denk eraan om op tijd te bestellen of kies voor afhalen.
menu
Meubelkamp

Retourneren & ruilen

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht om uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Let op! Dit recht geldt niet voor afgeprijsde artikelen, artikelen in de sale en "tweede kans" producten.

U hebt na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. De retourskosten zijn helaas voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht dient de volgende stappen te ondernemen:

  1. Neem contact met ons op via klantenservice@meubelkamp.nl en meld u retour/ruilverzoek aan (met foto’s van de beschadiging en etiket van de doos). Vermeld hierin uw bestelnummer en de naam van het product.
  2. Vraag een retour formulier aan.
  3. Vul het formulier volledig in, voeg deze toe in de doos en plak het retour adres op de doos of laat een plaatselijke verzendlocatie een label plaatsen.
  4. U kunt uw retourzending afgegeven bij een plaatselijke pakketpunt. De retour kosten zijn helaas voor eigen rekening. Vergeet niet om het pakket verzekerd te verzenden!
  5. Wij zullen vervolgens het verschuldigd order bedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht u betaald hebben met een betaalmiddel voor in termijnen, houdt dan rekening met het afboeken van de administratiekosten van je volledige order bedrag. De kosten bedragen 12% van het aankoopbedrag.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan dienen wij deze waardevermindering van het product aan u door te berekenen. Behandel het product dus a.u.b. met grote zorg ook bij een retour zending.


Wanneer ruilen of retourneren niet kan?

Hoe graag we ook willen, soms kan het product echt niet terug.

  1. Maatwerk producten. In het geval het product speciaal voor jou besteld en/of op maat gemaakt is, kunnen we het helaas niet terugnemen.
  2. Hygiëne gevoelige producten. Wanneer een boxspring of bedtextiel achteraf niet bevallen, kunnen we deze helaas niet retour nemen. Dit doen we niet in verband met de hygiëne.
  3. Outlet, sale of uitverkoop producten. Op onze extra scherp geprijsde outlet producten zit geen ruil- of retour mogelijkheid.
  4. Gebruikte producten. Wanneer producten gebruikt, beschadigd of niet meer in originele staat zijn, kunnen we ze niet meer terug nemen.
  5. Producten langer dan 14 dagen in bezit. Als een product langer dan 14 dagen in jouw bezit is, kun je het niet meer bij ons terugbrengen. Dit geldt ook voor online bestellingen.
  6. Zonder bewijs van aankoop. Om een product terug te kunnen nemen, hebben wij de originele aankoop- of kassabon nodig. Bewaar ‘m goed! Ook voor je garantie.

Ik heb een onjuist bezorgadres doorgegeven! 

Per ongeluk een onjuist bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via  klantenservice@meubelkamp.nl. We proberen dan de bestelling alsnog voor u te wijzigen.

Welk bedrag krijg ik terug bij het retourneren van artikelen die zijn gekocht met een korting?

De verkregen korting wordt procentueel verrekend over alle gekochte artikelen in één bestelling. Als u besluit een artikel aan ons te retourneren krijgt u de prijs minus de korting per artikel van ons terug. Voorbeeld: U besteld in één bestelling 5 artikelen, allen met een waarde van 5 euro. Bij de bestelling ontvangt u een kortingscode van 15%. U krijgt dan bij het retourneren van 1 artikel, 4,25 euro terug. De korting komt op dit artikel dus te vervallen, deze wordt niet opnieuw verrekend over de overige artikelen van de bestelling. Ook niet als deze overige artikelen in de bestelling een waarde boven de minimale bestelwaarde bevatten. Eventuele kosten voor verzending worden in mindering gebracht op het terug te ontvangen bedrag.

Klarna – retourneren of ruilen

Hieronder informeren we u graag hoe het werkt wanneer uw een artikel, welke u heeft aangekocht via Klarna, kunt ruilen of retourneren. Ruilen: Ruilt u het artikel om voor een goedkoper artikel? Dan ontvang u het verschil terug op uw bankrekening. Wordt het artikel omgeruild voor een duurder artikel, dan moet het verschil in prijs via een door Meubelkamp verstrekte betaal link afgerekend worden. Het openstaand bedrag bij Klarna blijft onveranderd, deze betaalverplichting moet binnen 14 dagen worden voldaan. Retourneren (zie tevens bovenstaande bepalingen): Zodra u een bestelling of een deel van uw bestelling retourneert, ontvangt u het geld terug van Meubelkamp Het openstaand bedrag bij Klarna blijft onveranderd, deze betaalverplichting moet binnen 14 dagen worden voldaan. Meubelkamp stort het bedrag, na ontvangst van uw retour, binnen 14 dagen terug op uw bankrekening.